Kreatív feladat tizenéveseknek (meg persze mindenkinek)
Feladat 1#:
-Ha lenne egy időgép amivel visszamehetnél a múltba, melyik korba mennél vissza hogy megváltoztasd a jelent?
a) ha egy 300 éves időkeretben mehetnél vissza
b) ha 500 éves időkeretben mehetnél vissza
....
c) ha semmit sem vihetnél magaddal
d) ha egyetlen dolgot vihetnél magaddal (mi lenne az?)
...
e) ha 12 embert/ 6 embert/ 3 embert vihetnél magaddal (kik lennének?)
f) ha csak egyedül mehetnél
...
g) a fentiek közül melyik út rokonszenves számodra, miért
...
E feladat értelme: az illető alkotó képzeletét (kreativitás) felmérni, mederbe terelni, az alkotó képzeletet, mint a fiatal, erős növény túlburjánzásait visszametszeni, termőre fordítani. Minden év elején/év végén lehetne fogalmazást íratni belőle történelem- esetleg osztályfőnöki órán. A feladat hátterében kibontva a tanulók megismernék a technikatörténet és társadalmi fejlődés alapvető mozgatórugóit. Érdekes lenne látni, ahogy a tanulók elképzelései fölfelé haladva hogy fejlődnének évről-évre.
Faladat 2#, kicsit idősebbeknek:
A magyar nyelv a víz megjelenési formáit 5 kifejezésbe csoportosítja: jég, hó, latyak, víz, gőz.
Az eszkimó (inuit) nyelv csak a hó különféle formáira 52 féle nevet/kifejezést ismer.
Ha rajtad múlna, te minek adnál "52 féle" nevet?
Más szavakkal: Minek adnál többféle elnevezést, amitől úgy érzed, hogy most nincs elég sokféle névvel kifejezve? Például: a szeretet fajtáinak? Vagy az alá-fölé rendeltségi kapcsolat fajtáinak? Vagy valami szellemi/filozófiai/spirituális stb dolognak? Többet is lehet mondani!
Eme ötletet innen merítettem, persze kicsit továbbgondolva. Tanulságos elolvasni Quigley professzor levelét mindenképpen.
Aki egy kis zenére vágyik, egy különösen ideillő darab (kreatív mivolta okán), Bach mestertől.