Az évekig tartó szenvedés és megaláztatás után a szabadságvágy és a lelkesedés a fojtást lelökte, kitört, s hatalmas sugárban indult az ég felé, hogy leverje onnan a vörös csillagokat.
Orbán Viktor, 2013 okt,23.
Nem ez az első eset, hogy Orbán szexuális utalásokkal próbálja eladhatóvá tenni a szövegét. Itt csak arra utalnék még, hogy: "Magyarország jobban teljesít" (ugyan hol szoktak jobban teljesíteni?)
Persze felvetődik a kérdés, hogy vajon a szexuális utalások mennyivel teszik hatékonyabbá a befolyásolást. A nagy cégek/reklámügynökségek szerint jelentősen, különben nem használnák.
A cégek, reklámügynökségek, PR- és marketingcégek megfontolása valószínűleg az, hogy "ha ez a döntő különbség az én termékem s a versenytárs terméke között, vagyis ha emiatt veszik meg, már megérte".
Orbán is valószínűleg ezért használja.
Hogy ez hogy fér össze a Fidesz és KDNP által képviselt állítólagos keresztény értékrenddel, azt én nem tudom.
Még egy lehetséges ellenvetés: "mi van ha ez sa gyakorlatban nem befolyásol semmit?
Amire a válasz: attól még befolyásolási céllal lett elmondva. Példával bemutatva: ha X. tönkre akarja tenni Y. életét, és ezért fölkeres egy javasembert/varázslót/boszorkányt stb, és kér tőle egy "megrontó varázslatot" akkor lehet hogy az illető továbbra is békében-boldogságban éli az életét, de ez nem feledteti a tényt, hogy az illető tönkre akarta tenni Y életét, valamilyen szinten komolyan hitt benne hogy ez neki sikerül, mert különben nem ment volna el a javasemberhez.
Hasonlóan vállalati/politikai marketineseknél: valamilyen szinten hisznek benne. Ha biztosan tudnák (pl: tudományosan be lenne bizonyítva) hogy nem működik, akkor nem használnák.
Visszatérve tehát a kiindulóponthoz: Orbán és szövegírói hisznek benne, hogy ez működik.
És lehet hogy tényleg működik.