Alkotó szellem: nemzeti kötelesség!

Magyar Nemzeti Feltámadás

Magyar Nemzeti Feltámadás

Puzsér Róbert és az agitációs propaganda

2013. november 21. - Nemzetstratégia

Az elmúlt cikkben foglalkoztunk azzal, hogy Puzsér Róbert politikai szereplőnek tekinthető-e, és igenlően válaszoltunk a kérdésre.

2013 november 6-án a következő írás szakadt ki a virtuális tollából. A könnyebb áttekintésért részletekben közöljük, saját megjegyzéseinkkel megvilágítva a szöveg értelmét.

„A Jobbik kapcsán két közkeletű tévedés verseng. Az egyik az, hogy kegyetlen, agresszív fasiszták, akik utálják a zsidókat meg a cigányokat. A másik szerint erről szó sincs, kedves és jámbor emberek ők, akik utálják a zsidókat meg a cigányokat, mint minden rendes fehér magyar. Csakhogy a valóság az, hogy zsákmányra éhes, cinikus bizniszpszichopaták, akik olyan áruval házalnak, amelyben maguk sem hisznek. Mindenki eldöntheti magában, hogy ez számára vajon jó vagy rossz hír."

A fenti állításra a legfényesebb bizonyíték az a szuperkommersz médiakampány, amit néhány napja indítottak útjára. Zöld pázsit, kutya, madárcsicsergés, és egy vonzó kertváros középosztályos idillje, szigorúan harminc alatti és szép szereplőkkel. Lehetne valamelyik mobilszolgáltató reklámja, esetleg egy internetes társkereső cég image-filmje. Árad belőle a reklámipar számtalan gyomorforgató trükkje, amelyekkel az elmúlt húsz év során tudatosan és tervszerűen mosták az agyunkat. A radikalizmus mindössze abban érhető tetten, hogy az új arculat radikálisan hátat fordít mindannak, amit a Jobbik eddig jelentett.

A modern demokráciákban a médiának kiemelten fontos szerepe van. Szeretném ha Puzsér Róbert mondana egy országot, egyetlenegyet, ahol a politikai imázskampány nem játszik szerepet. Egyetlenegyet.

"Lehetne valamelyik mobilszolgáltató reklámja, esetleg egy internetes társkereső cég image-filmje."

Ha valóban így van, akkor az LMP 2010-es kampányfilmje micsoda?

Ez talán nem egy érzésvilágot ad el? De igen. Ez tán nem egy imázst közvetít? De igen. Ezzel tán minden rendben van? A kérdés nyitott, de ha a Jobbikot sárba ráncigáljuk az imázsért, akkor rántsuk sárba az LMP-t is. Vagy pedig fogadjuk el, hogy az "imázskeltés" a közéleti tevékenység természetes része.

Azonkívül: a Jobbik hol fordult szembe az eddigi önmagával? Eddig tán nem a fiatalok közt volt a legnépszerűbb? De, pontosan azok között. A reklámfilm fölfogható ezen üzenet képes megfogalmazásának is.

Az autópályák környékén megjelenő óriásplakát rendkívül pofátlan schmittelése a Benetton klasszikusának. A kínai fiatalember helyére a pártszóvivő került, a néger srác pedig maga Vona Gábor. Sehol egy gárda-egyenruha, rovásírásnak vagy tarsolylemeznek nyoma sincs. Ha Atilla nagykirály vágtatna el mellettük, kizárt, hogy felmerülne benne, hogy ezek a fiatalok a színes pulóvereikben az ő nagyságának az örökösei. Legfeljebb az futna át az agyán, hogy talán buzik.
 Az eredeti reklámot nem láttam, de kétlem hogy az objektív, részrehajlás nélküli megfigyelés a "rendkívül pofátlan schmittelést" alkalmazná erre. Így ugyanis elfogulatlan ember nem fogalmaz. Előítéletes szavakat használni az útszéli hordószónokok eszköztárába tartozik.
Az image-kampányok a legaljasabb marketingmódszerek közé tartoznak. Nem gondolkodó, autonóm emberekhez szólnak, célcsoportjaik tagjait ostoba, érzékeiknek kiszolgáltatott ösztönlényekként kezelik. Soha nem a tudattal, mindig a tudatalattival kommunikálnak. Nem informálni, de még csak nem is meggyőzni kívánnak bennünket, mindössze egy kellemes és vonzó környezetben elhinteni a termék logóját és szlogenjét. A beültetett mém ezt követően a tudattalan homályában várja, hogy a szupermarket zsúfolt polcai előtt vagy a szavazófülke tanácstalanságában szembe ötlő látványa ismerős legyen számunkra, és ez az emlék kellemes, otthonos, bizalommal teli érzetet keltsen. A túlkínálattól sújtott fogyasztó és választó egyaránt szorong, hogy rossz döntést hoz, és álnok kezek kicsalják a pénzét akár a pénztárnál, akár újabb és újabb adók formájában. Az image-kampány arra szolgál, hogy a marketingcéget megbízó ügyfél piaci vagy politikai termékét a célcsoport tagjainak családtagjává emelje, hogy annak választása olyan természetes és magától értetődő legyen, ahogy gyermekünket habozás nélkül fogjuk kézen az óvoda zsibongó gyerektengerében.
 Ismételten: szeretném ha valaki mondana nekem egyetlenegy politikai pártot a nyugati féltekén (=demokráciában), ahol bármelyik adott párt nem imázskampánnyal próbál érvényesülni. Könnyű egy kiragadott példa kapcsán eljátszani a dühöngős agyvérzést, amikor mindenhol ez a bevált gyakorlat.
Vegyük Puzsér Robi titkos kedvencét, a 4k!-tömörülést. Ők talán nem Dózsa György imázsával próbálják eladni magukat? "Dózsa népe", "Új lázadás"?
Lényegét tekintve ugyanolyan imázskampány (imázs = kép, magunkról egy adott képet kialakítani )ez is.
A ma már halott Wermer Andrásnak, a Fidesz egykori kampányfőnökének mára legendássá vált mondása így hangzott: »A politikust ugyanúgy kell eladni, mint a mosóport.« Ez a mondat - éppen mert sebészi pontosságához kétség nem fér - számomra az elmúlt évtizedek legsötétebb szentenciája. Tartalma kiüresíti a képviseleti demokrácia és a népszuverenitás fogalmait, minden lényeges határt elmos a közhatalom és a szervezett üzlet között, vagyis a Napnál világosabban leplezi le a médiademokrácia hazug kulisszáit. Úgy tűnik, a nagy áttörés reményében immár a Jobbik is alkalmazkodik a politikai marketing Wermer által ismertetett alapelveihez.
 Meg az LMP is, meg a 4k! is. Lehet hogy a Jobbik 2010-ben sokkal jobb eredményt ért volna el, ha ugyanezt csinálja. Vagy lehet pont ez fáj a Robinak? Hogy a Jobbik mára túlságosan profi lett? Csak a lakótelepi, szájból lógó cigivel nyilatkozó, mosdatlan, borostás proli az "autentikus"? Puzsérnak lehet, de ez csak az ő ízlését minősíti.
Mit mond el egy politikai pártról, hogy tegnap még az RTL lerombolt székházának hűlt helyét akarta sóval behinteni, ma meg olyan üzenettel áll elő, ami semmiben sem különbözik a kereskedelmi tévék reklámszpotjaitól. A Jobbik vezetői annyira áhítják a politikai térhódítást, hogy készek az emberek fejében élő - és nem kevés szavazatot hozó - militáns, buzizó, cigányozó arculatot erre a kommersz image-re cserélni. Vona Gábor a hatalom igézetében immár egy laza playboy, aki méretre szabott zakója zsebéből bármikor előránt egy üveg jéghideg és pezsdítően szénsavas Coca-Colát, ezzel pedig érvénytelenít mindent, amit a Jobbik politikai szerepével kapcsolatban eddig érteni véltünk.
Az imázskampány egy technikai eszköz, amit mindenki használ. Egy technikai eszközt pedig lehet jóra is, meg rosszra is használni.
A coca-cola viszont nyilvánvalóvá teszi számunkra, hogy itt milkyen módszerről van szó.
Vona Gábor imázskampányban vesz részt - az imázskampányt a nagyvállaltok is használják - Vona Gábor a nagyvállalatok embere. eme érvelési hibát hívják úgy, hogy "hibás társítás" ("Association fallacy").
Néhány közkeletű példa:
-Jani egy csaló. Janinak fekete haja van. Tehát, minden fekete hajú csaló.
-Ildi jó matematikában. Ildi diszlexiás. Tehát mindenki aki jó matekban, diszlexiás.
-Károly, Jenő és Ödön mind Pista barátai, és egyben köztörvényes bűnözők. Béla Pista barátja, tehát Béla köztörvényes bűnöző.
És így tovább, a példákat napestig lehetne sorolni. A "hibás társítást" előszeretettel használják a sárdobáló- közismertebb nevén lejárató-kampányokban. A taktika lényege: dobálj sokat, valami úgyis megragad.
Az a cinikus arcátlanság, amivel a Jobbik a komplett társadalmat és főleg persze a saját szavazóit hülyére veszi, a kilencvenes évek SZDSZ-ét idézi. Bevégeztetett. A Jobbik többé semmiben sem különbözik a pártartisztokrácia többi tagjától. Romlott és profi hazudozók. Csupán egyetlen ciklust töltöttek a Parlamentben a havi hétszázötvenezres fizetéssel a zsebükben, és máris megtagadták azt a néhány pontot, ami vállalható volt a programjukból, azzal a jópárral együtt, ami vállalhatatlan. Hová züllhetnek még? Attól tartok, kénytelenek leszünk végignézni. A jövőt nem lehet megállítani.”
Nagyon kíváncsi lenne mindenki, mi abban a "cinikus arcátlanság", hogy a Jobbik , a fiatalok körében kiemelkedően népszerű párt, a fiatalos imázst népszerűsíti. Szintén érdekes lenne megtudni, mitől "profi és romlott hazudozó" aki politikai hirdetést csinál, mert akkor a világ összes pártja romlott és profi hazudozó. Újabb kínzó kérdés: ha valaki politikai reklámot csinál, akkor attól miért tagadja meg az összes pontját a programjából?
A végére egy médiaesemény bemutatóját szeretnénk nyújtani a kedves olvasónak. November 25-26-án lesz, mindenkit szeretettel várnak.
A bennüket leginkább érdeklő rész most:

11.15-12.30. A gyűlöletbeszéd, az összeesküvés-elméletek és az antiszemitizmus ellenszerei. Civil stratégiák

  • Andrej Nosko, vezető programkoordinátor, OSI Think Tank Fund
  • Bodnár Dániel, kuratóriumi elnök, Tett és Védelem Alapítvány
  • Joel Gombin, kutató, Counterpoint
  • Hajba Máté, alelnök, Polgári Platform
  • Mircea Cernov, igazgató, Haver Alapítvány
  • Puzsér Róbert, újságíró
Kellemes szórakozást mindenkinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://nemzetstrategia.blog.hu/api/trackback/id/tr995646452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.21. 16:20:10

ezaz ezaz? és az előző poszt?

jó ez az lmp-s videó.
most ezzel nálam is végleg kihózta a gyufát puzsér:

www.facebook.com/Robert.Puzser/posts/537606406315177?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201311

komment a facebookján:

' "mások annak érdekében matekoznak, hogy a halálgyárak hatékonyságát bagatelizálni, a legyilkoltak számát csökkenteni legyenek képesek." emlékszem, hogy a Schindler listájánál pont azon a véralgebrán nevettél, amit Spielberg csinált. De örülök, hogy ma Puzsér Róbert - től olvashattam, hogy mennyire is nem veszzük komolyan ezt a témát. Nagyon remélem, hogy ez a cikk kényszer alatt született. '

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.22. 00:40:55

és azt se felejtsd el, h puzsér a nigger szót szereti használni, melyik lmp-s ilyen még?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.11.22. 18:20:51

@tesz-vesz: a zsidó elempés pl. ilyen lehet

nemrég derült ki, hogy Izraelben a falasák (állítólag zsidó leszármazottak, mindenesetre a negró világít a szájukban) vérét külön tartották a vérbankban a "rendes" zsidókétól
en.wikipedia.org/wiki/Falasha

szóval szerintem bőszen niggereznek azok is alkalomadtán...

nyilván azért az alap elempés nem ilyen, de puzsér már rég a 4k! szekerét tolja, az lmp csak a zavar kedvéért van

ami még érdekes: úgy néz ki, Ángyánék össze próbálnak állni az LMP-vel, hallottál róla?
Hadházy utal rá fölöttébb rejtve, de azért kivehetően

mandiner.hu/cikk/20131120_angyan_hadhazy_horvath_zaszlot_bontott_a_tesz

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.26. 13:45:39

@Nemzetstratégia:
na megcsináltam a füves posztot, elég sok időbe került, adogatom itt is Puzsérnak a magas labdákat

puzsér amúgy felszólal ám az izrali népirtás ellen is:
lásd:
kkbk.blog.hu/2013/08/18/libanoni_keringo_waltz_with_bashir

nem baj ez az lmp-s összeállás a TESZ részéről, ha a jobbikkal is ugyanúgy összeállnak, akkor lehet egy korrekt közpééárt, egyelőre támogatom a TESZ-t is. engem még mindig a váralja szövetség zavar:

gyanús a derék Váralja Szövetség is, előadónak meghívtak olyan embereket, akik a posztkommunista fideszt támogatják, pl a filmes koltait, meloccót, bogár lászlót, (papp lajossal, aki szintén egy nagyon jól kitalált figura lehet) vagy a nagy makovecet, szégyen. "Bogár László, Dr. Csath Magdolna, Hossó Andrea, Jókai Anna, Császár Angela, Iancu Laura, Kondor Katalin és Melocco Miklós."

mondjuk koltait a jobbik ifjúsági tagozata is meghívta egy előadásra koltait

De azért az ilyen meghívásokat érdemes a gyakorlatban elképzelni, ezek a volt besúgók, miért mennének olyan helyre, ahol nem tudnak nekik sokat fizetni? persze lehet térítés is, h hassanak a besúgók a civil szervezetekre, de sokkal valószínűbb a tip. egymás legimitizálása, így teszik elfogadottabbá a fiatal szervezetet a nagyközönség előtt, akiket befolyásolni akarnak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.11.28. 15:14:39

na , elintéztem neked az avatart, jó így nem ? :)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.03. 14:02:12

írtam a blog.hu-s segítségre, akkor melyik posztot jelentessem meg?

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2013.12.04. 13:12:14

@tesz-vesz: Ez a poszt jó lesz.
Természetesen kiegészítheted saját észrevételeiddel.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2013.12.04. 16:36:57

@Nemzetstratégia: rendben elolvasom, és megbeszéljük, ok?
süti beállítások módosítása